www.vouli.net

Ο Όμιλος Κοπελούζου παρουσίασε την ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου – Ελλάδας «GREGY» στην Ουάσιγκτον * Deutsche Telekom: Στρατηγικής σημασίας η επένδυση στον ΟΤΕ - «Ανυπόστατη φήμη» τα περί πώλησης του * Τράπεζα Πειραιώς: Στηρίζει την ελληνική κτηνοτροφία- νέο Πρόγραμμα για μικροχρηματοδοτήσεις αγροτών μέχρι 25.000 ευρώ * Στα 20 δισ. ευρώ ανήλθε το 2022 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα στη χώρα μας * Χρ. Δήμας: Πολύ σημαντικό να συνδέσουμε, ακόμα πιο αποτελεσματικά, τον τουρισμό με το οικοσύστημα καινοτομίας και τις νεοφυείς επιχειρήσεις * Alpha Bank: Προθεσμιακές καταθέσεις με επιτόκιο έως και 3% * ΕΚΤ: Εύρωστες οι ευρωπαϊκές τράπεζες * Ο Όμιλος Κοπελούζου παρουσίασε την ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου – Ελλάδας «GREGY» στην Ουάσιγκτον * Attica Bank: H Ellington ανακοίνωσε την αποχώρηση της * Lidl Ελλάς: Επένδυση 16,7 εκατ. ευρώ για νέο κατάστημα * Αύξηση 61,48% παρουσίασαν το 2022 οι αγορές από το Skroutz Marketplace, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. * ΣΕΒ: Πλατφόρμα για θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στη βιομηχανία * Την αποκλειστική διανομή, εμπορία και μάρκετινγκ των premium mixers Fever-Tree για την Ελλάδα αναλαμβάνει από την 1η Μαρτίου 2023 η εταιρεία 'Αμβυξ. * Hellenic Cypriot Press Agency * Economy, Business * www.vouli.net από το 1980

17.2.23

Συνέδριο Economist - Η σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων για τη νέα γενιά

 


Συνέδριο Economist - Η σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων για τη νέα γενιά

 Στις δεξιότητες που αναπτύσσονται από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τις ανάγκες της νέας γενιάς, αλλά και στην ανάγκη πρόσβασης στη δια βίου μάθηση για όλους επικεντρώθηκαν οι ομιλητές του 4ου πάνελ του συνεδρίου του Economist, που είχε τίτλο «Ενισχύοντας εκπαιδευτικές, εγκάρσιες δεξιότητες και δεξιότητες ζωής» (Fostering educational, transveral and life skills).

   Παίρνοντας τον λόγο αρχικά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως τόνισε τη σημασία που πρέπει να αποδοθεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για τη νέα γενιά και στο να εστιαστούν οι εκπαιδευτικές πολιτικές στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας διατρέχουν τρεις άξονες καλλιέργειας δεξιοτήτων: το σχολείο, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η Δια Βίου Μάθηση.

   Στη συνέχεια, το λόγο πήρε, μέσω σύνδεσης από τις Βρυξέλλες, ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση και κατάρτιση, χωρίς αποκλεισμούς. Αναφερόμενος στο Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων, που έχει ανακηρυχθεί το 2023 από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημείωσε ότι «η Ένωση κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί εντός των θεσμικών της δυνατοτήτων». «Δεν είναι μόνο μια συμβολική κίνηση, είναι το φυσικό επόμενο βήμα πρωτοβουλιών που έχουν ήδη ληφθεί για την προώθηση της κουλτούρας της Δια Βίου Μάθησης», είπε.

   «Για το εάν θα έχει επιτυχία, εξαρτάται και από το εάν θα δοθεί έμφαση στις ήπιες και εγκάρσιες δεξιότητες, όπως είναι η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων», σημείωσε και επισήμανε ότι αν και η συμμετοχή όλων στην εργασία είναι δεδομένη, υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των ατόμων χωρίς και με αναπηρία ως προς τις εργασιακές ευκαιρίες, κάτι που έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επαγγελματική κατάρτιση των ΑμεΑ. «Δεν ξεκινούν όλοι από την ίδια αφετηρία, και για αυτό χρειάζεται να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες προς την ενίσχυση κατάλληλων δραστηριοτήτων», σημείωσε ο κ. Κυμπουρόπουλος και υπογράμμισε την ανάγκη διευκόλυνσης των ΑμεΑ να επιστρέψουν στην εργασία τους στην μετά covid εποχή, καθώς και την κάλυψη του ψηφιακού χάσματος ατόμων ανάπηρων και μη. «Είναι μια πρόκληση για τους δημόσιους φορείς, μαζί με τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κοινωνικούς εταίρους. Σε αυτή την κατεύθυνση οφείλει να πιέσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ώστε να υπάρξει παρακολούθηση των προγραμμάτων σε σχέση με συγκεκριμένους στόχους που τίθενται, αλλά και για την προσαρμογή των πολιτικών των κρατών-μελών», ανέφερε. «Δυναμική και χρήματα υπάρχουν (σ.σ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας). Να αξιοποιηθούν ώστε ουδείς να μη μείνει πίσω στην εξέλιξη», κατέληξε.

   Από την πλευρά του, ο Τζων Έντουαρντς, γενικός γραμματέας του EURASHE (ευρωπαϊκός σύνδεσμος ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), σημείωσε ότι η ταχεία τεχνολογική αλλαγή φέρνει και μεγάλη αβεβαιότητα. Οι μεταβατικές δεξιότητες βοηθούν στην προσαρμογή τής μετάβασης προς την Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με τον κ. Έντουαρντς, ο οποίος σημείωσε ότι «ο τύπος της προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας γύρω από την επίλυση προβλημάτων, μπορεί να εφαρμοστεί παντού (σ.σ. σε όλα τα πεδία γνώσεων)».

   «Οι ατομικές δεξιότητες συμβάλλουν στη λογική ανάπτυξη και οι κοινωνίες με υψηλά ποσοστά πρόσβασης στην Εκπαίδευση, σύμφωνα με έρευνες, είναι βιώσιμες κοινωνίες» είπε και προσέθεσε ότι χρειάζεται «να επικεντρωθούν οι χαράσσοντες πολιτική στις περιφέρειες, προκειμένου να βελτιώσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους».

  

 Ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε., σημείωσε ότι «η αγορά μάς αναγκάζει να ακολουθήσουμε και εμείς το μέλλον». Όπως ανέφερε, σύντομα, ο στόλος της ΟΣΥ θα είναι πάνω από 90-95% ανανεωμένος, αφού είναι σε φάση ολοκλήρωσης διαγωνισμοί για περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα και 1.000 οχήματα που θα κινούνται με φυσικό αέριο. «Γίνονται γρήγορες κινήσεις και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας», σημείωσε, «και χρειαζόμαστε ήδη δεξιότητες και επαναδεξιότηες. Έχουμε την ΟΣΥ academy, που είναι ψηφιακή, για να εκπαιδεύουμε τους οδηγούς μας και το εξελίσσουμε και με Τεχνητή Νοημοσύνη». Στην προσπάθεια αυτή, είναι σημαντική η επαφή με την ακαδημαϊκή κοινότητα, όπως είπε. «Το reskiling, η επαφή του πανεπιστημίου με την αγορά θα πρέπει να γίνει πιο έντονη. Χρειαζόμαστε τους επιστήμονες να μας βοηθήσουν ακαδημαϊκά και πρακτικά για να εκπαιδεύσουμε και να επανεκπαιδεύσουμε το προσωπικό μας για να φέρουμε το έργο μας σε πέρας», κατέληξε.

 

   Τέλος, τον λόγο πήρε ο Κώστας Αξαρλόγλου, πρύτανης και καθηγητής Διεθνών Επιχειρηματικών Σχέσεων στο ALBA Graduate Business School. Μίλησε για την ανατροπή που έρχεται από την τεχνολογία και τη γεωπολιτική. «Η ανατροπή κάνει τις δεξιότητες να καταργούνται ή να απαρχαιώνονται. Πάντοτε ίσχυε αυτό, αλλά στο παρελθόν οι ανατροπές ήταν πιο αργές και υπήρχε χρόνος προσαρμογής. Οι ανατροπές φέρνουν και τις δικές τους αλλαγές: εταιρείες που ζητούν συγκεκριμένα ταλέντα και το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να ανταποκριθεί», σημείωσε.

   Έτσι, η συνεχής μάθηση αναδύεται στην τρέχουσα προοπτική και η αναδυόμενη λύση είναι η λήψη πρωτοβουλιών παρέμβασης μαθησιακής. «Θα μιλάμε σύντομα για μαθησιακά "οικοσυστήματα", που θα παρεπιδημούνται από ακαδημαϊκά ιδρύματα, εταιρείες, τοπική αυτοδιοίκηση, οργανισμούς και τους εκπαιδευομένου. Κάθε πλευρά θα παίζει ρόλο με βάση την εμπειρογνωμωσύνη. Τα οικοσυστήματα αυτά θα προσφέρουν δια βίου μάθηση. Με αυτή την έννοια θα είμαστε όλοι αιώνιοι φοιτητές», κατέληξε.

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ